Het aftellen is officieel aftellen is begonnen. Terwijl de springsport centraal staat in Leipzig is de voorbereiding voor volgende week in Amsterdam druk bezig! Irene Verheul beleeft stressvolle dagen. "De paardensport is een vrij traditionele community, maar er is juist binnen die traditie ruimte voor innovatie. We willen de sport toegankelijker maken, zowel voor de echte paardenliefhebbers als voor een breder publiek."
Als sterke vrouw in een vrij mannelijke wereld: wat zijn de uitdagingen als vrouwelijke nummer één in de sector?
Het allerbelangrijkste in mijn werk is dat je je job goed doet. Of je man of vrouw bent, maakt daarin eigenlijk weinig uit. Wat echt telt, is je professionaliteit en je toewijding. Daarnaast overstijgt één ding alles en dat is de passie voor paarden.
Natuurlijk zijn er uitdagingen, zeker in een leidinggevende rol. Tijdens de voorbereiding en uitvoering van een groot evenement loopt de druk op. Het is belangrijk om stressbestendig te zijn, het overzicht te bewaren en voldoende taken uit handen te geven om samen met je team tot een succes te komen. Uiteindelijk draait het om samenwerken, ongeacht geslacht.
Jumping Amsterdam is een gevestigde waarde. Hoe zie je de uitdagingen voor de toekomst van een dergelijk evenement?
Jumping Amsterdam is in 1958 opgericht en heeft dus een rijke historie in onze hoofdstad. Dat is zowel een enorme kracht als een uitdaging.
De paardensport is een vrij traditionele community, maar er is juist binnen die traditie ruimte voor innovatie. We willen de sport toegankelijker maken, zowel voor de echte paardenliefhebbers als voor een breder publiek. De kern van Jumping Amsterdam blijft gebaseerd op drie pijlers: topsport, entertainment en (de verbinding met) Amsterdam.
We blijven investeren in de beste faciliteiten voor paarden, ruiters en bezoekers. Topsport bedrijven betekent dat alles op het hoogste niveau moet zijn, van het stallencomplex tot de bodems en logistieke processen. Tegelijk willen we de unieke Amsterdamse sfeer behouden. Dat zit in kleine, ongrijpbare dingen die je voelt zodra je de RAI binnenkomt. Die gezelligheid is niet te organiseren; die ontstaat vanzelf.
Duurzaamheid en welzijn de uitdagingen van deze tijd?
We leven echter ook in een tijd waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt. Dit is een van onze grootste uitdagingen voor de toekomst: hoe maken we Jumping Amsterdam nog groener zonder concessies te doen aan de kwaliteit en beleving?
We hebben al grote stappen gezet om Jumping Amsterdam duurzamer te maken. Eén van de belangrijkste veranderingen is de introductie van circulaire standbouw. Dit betekent dat we gebruik maken van herbruikbare en duurzame materialen voor de stands. Na afloop worden deze gerecycled of opgeslagen voor toekomstige evenementen. Dit vermindert de verspilling en verlengt de levensduur van de materialen.
Bij Jumping Amsterdam draait alles om beleving. Naast de topsport willen we bezoekers een onvergetelijke ervaring bieden. Daarom richten we bijvoorbeeld een uitgebreide fanplaza in. Hier organiseren we meet & greets met ruiters en paarden, en kunnen fans unieke ervaringen beleven, zoals een foto met Highway NOP van Willem Greve of een bezoek aan onze 360 graden booth..
Dit soort activiteiten maken de sport toegankelijk en aantrekkelijk voor een breed publiek. We willen mensen niet alleen laten kijken naar de sport, maar hen er ook onderdeel van laten zijn. Dit sluit perfect aan bij onze missie om de paardensport dichter bij de mensen te brengen.
Je bent zo goed als je laatste concours. Dat legt de lat ieder jaar hoger en dwingt ons om telkens opnieuw te kijken hoe we Jumping Amsterdam nóg beter kunnen maken. Onze focus blijft liggen op het leveren van kwaliteit, het versterken van de unieke beleving en het maken van duurzame keuzes. Dat is wat ons futureproof maakt: blijven innoveren terwijl we trouw blijven aan onze identiteit.
Als sterke vrouw in een vrij mannelijke wereld: wat zijn de uitdagingen als vrouwelijke nummer één in de sector?
Het allerbelangrijkste in mijn werk is dat je je job goed doet. Of je man of vrouw bent, maakt daarin eigenlijk weinig uit. Wat echt telt, is je professionaliteit en je toewijding. Daarnaast overstijgt één ding alles en dat is de passie voor paarden.
Natuurlijk zijn er uitdagingen, zeker in een leidinggevende rol. Tijdens de voorbereiding en uitvoering van een groot evenement loopt de druk op. Het is belangrijk om stressbestendig te zijn, het overzicht te bewaren en voldoende taken uit handen te geven om samen met je team tot een succes te komen. Uiteindelijk draait het om samenwerken, ongeacht geslacht.
Jumping Amsterdam is een gevestigde waarde. Hoe zie je de uitdagingen voor de toekomst van een dergelijk evenement?
Jumping Amsterdam is in 1958 opgericht en heeft dus een rijke historie in onze hoofdstad. Dat is zowel een enorme kracht als een uitdaging.
De paardensport is een vrij traditionele community, maar er is juist binnen die traditie ruimte voor innovatie. We willen de sport toegankelijker maken, zowel voor de echte paardenliefhebbers als voor een breder publiek. De kern van Jumping Amsterdam blijft gebaseerd op drie pijlers: topsport, entertainment en (de verbinding met) Amsterdam.
We blijven investeren in de beste faciliteiten voor paarden, ruiters en bezoekers. Topsport bedrijven betekent dat alles op het hoogste niveau moet zijn, van het stallencomplex tot de bodems en logistieke processen. Tegelijk willen we de unieke Amsterdamse sfeer behouden. Dat zit in kleine, ongrijpbare dingen die je voelt zodra je de RAI binnenkomt. Die gezelligheid is niet te organiseren; die ontstaat vanzelf.
Duurzaamheid en welzijn de uitdagingen van deze tijd?
We leven echter ook in een tijd waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt. Dit is een van onze grootste uitdagingen voor de toekomst: hoe maken we Jumping Amsterdam nog groener zonder concessies te doen aan de kwaliteit en beleving?
We hebben al grote stappen gezet om Jumping Amsterdam duurzamer te maken. Eén van de belangrijkste veranderingen is de introductie van circulaire standbouw. Dit betekent dat we gebruik maken van herbruikbare en duurzame materialen voor de stands. Na afloop worden deze gerecycled of opgeslagen voor toekomstige evenementen. Dit vermindert de verspilling en verlengt de levensduur van de materialen.
Bij Jumping Amsterdam draait alles om beleving. Naast de topsport willen we bezoekers een onvergetelijke ervaring bieden. Daarom richten we bijvoorbeeld een uitgebreide fanplaza in. Hier organiseren we meet & greets met ruiters en paarden, en kunnen fans unieke ervaringen beleven, zoals een foto met Highway NOP van Willem Greve of een bezoek aan onze 360 graden booth..
Dit soort activiteiten maken de sport toegankelijk en aantrekkelijk voor een breed publiek. We willen mensen niet alleen laten kijken naar de sport, maar hen er ook onderdeel van laten zijn. Dit sluit perfect aan bij onze missie om de paardensport dichter bij de mensen te brengen.
Je bent zo goed als je laatste concours. Dat legt de lat ieder jaar hoger en dwingt ons om telkens opnieuw te kijken hoe we Jumping Amsterdam nóg beter kunnen maken. Onze focus blijft liggen op het leveren van kwaliteit, het versterken van de unieke beleving en het maken van duurzame keuzes. Dat is wat ons futureproof maakt: blijven innoveren terwijl we trouw blijven aan onze identiteit.