Volgend op het succes van Brussels Stephex Masters organiseert Stephan Conter, CEO van de Stephex Group een nieuwe, veelbesproken internationale 5* wedstrijd in Knokke onder de naam Knokke Hippique. Van 25 tot 28 juni 2015 strijken de sterren van de springsport neer in Knokke en verdelen ze er hun tijd tussen de wedstrijdpistes, het strand en de beroemde Lippenslaan. Knokke Hippique krijgt 5 sterren mee wat zoveel betekent als het hoogste sportieve niveau ter wereld, de Champions League voor de paarden. De interesse vanuit de top is enorm. “We hebben al bijzonder veel aanvragen mogen ontvangen om deel te nemen aan onze wedstrijd. Ik denk dat we die erkenning krijgen door Brussels Stephex Masters, de wedstrijd die we in september voor de 2e keer in Brussel organiseren.” aldus Stephan Conter. Om al die toppaarden en topruiters te ontvangen, werd een terrein van meer dan 30ha in gereedheid gebracht met 2 immense wedstrijdpistes. Op deze pistes zal zowel overdag als ’s avonds worden gesprongen. Na zonsondergang starten spectaculaire avondproeven onder kunstlicht. De wedstrijd gaat door tussen de Natiënlaan en de Nieuwstraat wat deel uitmaakt van het toekomstige nieuwe golfterrein. Het terrein van Knokke Hippique deelt in de smaak en stijl van de golfsport. Stephan Conter: “Knokke is een speciale plaats, men noemt het niet voor niets het Saint-Tropez van het Noorden. Het is een aantrekkingspool voor mensen die van de fijnste dingen des levens houden. En wat is er fijner dan jumping op het hoogste niveau?” Het weekend waarop Knokke Hippique wordt georganiseerd, is heel precies gekozen. Het is de start van de zomervakantie in België en het eerste weekend dat de kust overspoeld wordt met toeristen. Het evenement is gratis toegankelijk en biedt met een lifestyle beurs, optredens en restaurants ook troeven voor de niet-paardenkenners waardoor Knokke Hippique van een grote publieke belangstelling zal genieten. In Brussel kregen we 20.000 toeschouwers over de vloer en zaten de tribunes iedere avond vol. “Ik denk dat Knokke Hippique op nog meer interesse kan rekenen. Het project kan een fantastische publiciteitscampagne zijn voor onze sport en onze industrie. Maar het zal vooral de bezoekers een geweldige beleving bieden.” besluit Stephan Conter.