Skip to content

Copyright

Tryon 2018 Vierspanpaarden goed door keuring

Met de veterinaire keuring van de menpaarden is in Tryon ook het WK voor de laatste discipline van start gegaan. Alle paarden van Bram Chardon, IJsbrand Chardon en Koos de Ronde kregen groenlicht. De vijf paarden van Bram Chardon en Koos de Ronde kregen direct de duim omhoog van de juryleden. Een van de paarden van IJsbrand werd naar de holding box verwezen, maar daarna ook vlot geaccepteerd. Onder de branden zon in Amerika toonden de paarden zich verder fit en klaar voor de strijd. Dat is maar goed ook want het wordt zwaar vertelt bondscoach Harry de Ruyter. “Het weer maakt het heel zwaar, het is hier een luchtvochtigheid van 89% en 30 graden, ik hoop dat er iets aan het A traject veranderd zodat we mooi sport hebben in de hindernissen. Het A-traject gaat heuvel op en af en dan met dit weer, dat is echt zwaar. De hindernissen zijn echt prachtig, maar liggen beneden in het dal en daar staat ook geen zuchtje wind en er is minder zuurstof in de lucht. We willen mooie sport in de hindernissen en daarom strijden we nog voor aanpassing van het A-traject, zodat de paarden genoeg energie over hebben.”

Met de veterinaire keuring van de menpaarden is in Tryon ook het WK voor de laatste discipline van start gegaan. Alle paarden van Bram Chardon, IJsbrand Chardon en Koos de Ronde kregen groenlicht. De vijf paarden van Bram Chardon en Koos de Ronde kregen direct de duim omhoog van de juryleden. Een van de paarden van IJsbrand werd naar de holding box verwezen, maar daarna ook vlot geaccepteerd. Onder de branden zon in Amerika toonden de paarden zich verder fit en klaar voor de strijd. Dat is maar goed ook want het wordt zwaar vertelt bondscoach Harry de Ruyter. “Het weer maakt het heel zwaar, het is hier een luchtvochtigheid van 89% en 30 graden, ik hoop dat er iets aan het A traject veranderd zodat we mooi sport hebben in de hindernissen. Het A-traject gaat heuvel op en af en dan met dit weer, dat is echt zwaar. De hindernissen zijn echt prachtig, maar liggen beneden in het dal en daar staat ook geen zuchtje wind en er is minder zuurstof in de lucht. We willen mooie sport in de hindernissen en daarom strijden we nog voor aanpassing van het A-traject, zodat de paarden genoeg energie over hebben.”

Vorige Nederland met voorlopige 5e plaats naar finale landenwedstrijd WEG Volgende Harrie Smolders: "Het was een veldslag..."